Jan-Willem staat symbool voor Radar’s cliënt. Het concept voor de communicatiecampagne wij bedachten nodigt uit om stil te staan bij hoe jij een ander ziet. Door voorbij de buitenkant te kijken. Door de persoon Jan-Willem los te zien van zijn naam en de associaties die je erbij hebt. Door dingen uit te proberen en geduld te hebben. En te kijken naar de mooie dingen waar hij goed in is en de moeilijke dingen waar we hem bij kunnen helpen. En vooral door iemand vertrouwen en ruimte te geven om zichzelf te kunnen zijn.
Jan-Willem staat symbool voor Radar’s cliënt. Het concept voor de communicatiecampagne dat wij bedachten nodigt uit om stil te staan bij hoe jij een ander ziet. Door voorbij de buitenkant te kijken. Door de persoon Jan-Willem los te zien van zijn naam en de associaties die je erbij hebt. Door dingen uit te proberen en geduld te hebben. En te kijken naar de mooie dingen waar hij goed in is en de moeilijke dingen waar we hem bij kunnen helpen. En vooral door iemand vertrouwen en ruimte te geven om zichzelf te kunnen zijn.
Of hij nu Jan-Willem heet of François, Roxanne of Younes. Samen ontdekken we hoe we van betekenis kunnen zijn. Voor elkaar en voor een ander. Dit is wat Stichting Radar betreft een uitgangspunt voor de maatschappij, zoals zij die voor zich zien.
Het concept is visueel vertaald naar een frisse, verrassende vormgeving die het concept ondersteund en tot leven brengt. Alles is in beeld (de hele cliënt). Alleen soms is dat wat je ziet geen compleet plaatje. Iedereen heeft zijn drempel en lat, deze zijn niet altijd direct zichtbaar. Maar alleen als je alles ziet kun je hierop anticiperen. Door het patroon ontstaat er ruimte om te bewegen, om te zijn wie je bent. Al die stukjes die jou zo jou maken. Samen leggen we de puzzel.
Diverse communicatiemiddelen, online- en offline, zorgen voor de uitrol van de communicatiecampagne. Hier nemen we diverse doelgroepen in mee, van medewerkers en vrijwilligers tot cliënten en het netwerk. Communicatie om de beweging in gang te zetten (het gedachtengoed) en communicatie om te werven en informeren (arbeidsmarktcommunicatie).
We zochten hierin weer de succesvolle samenwerking op met Kim Roufs voor het vastleggen en tot leven brengen van onze ideeën (in de fotografie) en Man van het Woord voor de treffende teksten.