Fika Concepts voorziet deze site van cookies zodat je de site optimaal kunt gebruiken. Door de site te bezoeken ga je akkoord met ons cookie-beleid. Bekijk de ​​privacyverklaring voor meer informatie over cookies en privacy.
Klant

Maastricht Aachen Airport

Diensten
Concept
Campagne

Employer branding voor hoogvliegers

Maastricht Aachen Airport (MAA) is een regionale luchthaven (hier) in het zuiden van Nederland. Om het beste talent in deze regio aan te trekken en te behouden startte MAA een ambitieuze employer branding-campagne.

Employer branding voor hoogvliegers

Het ‘geheim’ van deze campagne is het overtuigende concept dat de basis vormt van alle arbeidsmarktcommunicatie. Met zo’n overkoepelend concept zorg je namelijk voor één herkenbare boodschap en voorkom je losstaande, nietszeggende uitingen.

Fika-sessie

Voor het ontwikkelen van dit concept zijn wij gestart met een super waardevolle fika-sessie. Hierin hebben we samen met het communicatieteam van MAA antwoord gezocht op de vraag ‘wat onderscheidt MAA als werkgever van andere werkgevers?’. Het antwoord hierop vormt de basis van het concept van deze employer branding-campagne.

Wat typeert MAA dan als werkgever? Waarom is het zo leuk om daar te werken? In de basis zijn een goed salaris, de vrijheid in het werk en de doorgroeimogelijkheden belangrijk. Maar als er íets is dat MAA kan bieden, wat geen andere werkgever kan bieden dan is het wel ‘een goed verhaal’. Werken bij MAA betekent altijd iets opwindends te vertellen hebben. Verhalen waar anderen meer van willen weten. Waar je als medewerker van MAA dagelijks een hoofdrol in speelt. Maar meer nog, als medewerker maak je de verhalen van MAA.

De pay-off van het concept dat we hebben ontwikkeld is dan ook ‘Jij bent het bij MAA’. Jij bent namelijk die held, die slimmerik, die ‘prince charming’ of ‘princes’. Jij bent de hoofdrolspeler die de verhalen maakt zoals ze zijn.

Vervolgens hebben we invulling gegeven aan de titels van deze rollen. Zo krijgt iedere functie een alternatieve naam. Patrick de Bot a.k.a. Man van het Woord heeft ons geholpen bij het verzinnen van deze creatieve titels. Hij weet ook als geen ander hoe je dit vervolgens kunt doorvertalen naar een pakkende vacaturetekst. En om de campagne compleet te maken zorgden wij voor het perfecte plaatje van het geheel.

Campagne over meerdere kanalen

Om een breed publiek te bereiken werd de campagne uitgerold over meerdere kanalen. Social media, busreclame, een billboard en een job-dag op locatie. De luchthaven kreeg positieve feedback van zowel huidige als potentiële medewerkers.

“We hadden veel meer aanmeldingen dan normaal, dus dat was echt een mooie opkomst. En we hebben een aantal serieuze kandidaten gesproken die ook echt geschikt zijn. En de bijvangst van de campagne: echt beduidend meer sollicitanten de afgelopen weken. Daarnaast een goed signaal naar de collega's dat we echt ons best doen in het aantrekken van nieuwe medewerkers.”

Aldus Hella Hendriks, marketing & communications manager Maastricht Aachen Airport.

Wij zijn trots op deze succesvolle employer branding campagne die zowel op humoristisch als op emotioneel vlak weet te raken.

Op zoek naar een unieke employer branding?

Sarah licht je graag de ins & outs toe die komen kijken bij een arbeidsmarktcampagne. Maak vrijblijvend een afspraak!
Bedankt! We nemen snel contact op.
Sorry, er ging iets mis...